Taxe reduse la Registrul Comertului

Fara taxe la registrul comertului
Fara taxe la registrul comertului

Dupa cum bine stiti inca de anul trecut Parlamentul Romaniei a adoptat o lege prin care se elimina unele taxe nefiscale. In prima instanta legea nu a fost promulgata de Presedintele Romaniei, acesta considerand ca bugetul de stat este grav afectat prin neincasarea acestor taxe nefiscale. Presedintele a trimis inapoi legea in Parlament iar aceasta a fost din nou aprobata in regim de urgenta de ambele camere cu o majoritate confortabila. Dupa ce legea a fost din nou trimisa la promulgare, la inceputul acestui an Presedintele Romaniei a promulgat-o, aceasta intrand in vigoare incepand cu data de 1 Februarie.

Intre aceste taxe nefiscale se numara si taxele de inregistrare in registrul comertului a persoanelor fizice si juridice care au aceasta obligatie conform Legii 31/1990 si OUG 44/2008 cu toate modificarile.

Iata mai jos care sunt noile taxe percepute de Registrul Comertului si de Regia Autonoma Monitorul Oficial:

  • 45 lei – Taxa de eliberare certificat constatator;
  • 24 lei Taxa de eliberare informatii;
  • Taxa privind redactarea actelor si consultanta oferite de cele 40 de registre ale comertului;

URMATOARELE OPERATIUNI IN REGISTRUL COMERTULUI SUNT GRATUITE (nu se percepe nicio taxa):

INMATRICULARE SRL, SA, SNC, SCS, SCA, GIE, GEIE

  • 31,5 lei taxa de publicare in Monitorul Oficial a Extrasului rezolutiei Persoanei Desemnate;

PENTRU URMATOARELE OPERATIUNI SE PERCEPE TAXA DE PUBLICARE IN MONITORUL OFICIAL IMPARTITA IN DOUA TAXE SI ANUME:

  • 52 lei taxa de publicare in Monitorul Oficial a notificarii privind depunerea Actului Constitutiv Actualizat la registrul comertului;
  • 52 lei taxa pentru fiecare 1000 de caractere ale actului modificator; (de ex. 850 de caractere = 52 lei; 1350 de caractere = 104 lei; 2001 caractere = 156 lei, etc)

Aceste doua taxe apartinand Monitorului Oficial se aplica la urmatoarele operatiuni:

PENTRU DIZOLVARE FIRMA SE PERCEPE DOAR TAXA DE PUBLICARE IN MONITORUL OFICIAL A ACTULUI MODIFICATOR

Save

Inregistrarea in scopuri de TVA

Criterii acordare TVA
TVA

In primul rand dati-ne voie ca acum la inceput de an 2017 sa va uram traditionalul LA MULTI ANI! Asa cum am promis in urma cu ceva timp, va prezentam criteriile pentru care o firma este admisa la plata TVA. Asa cum bine stiti, acordarea codului de TVA a devenit in Romania un lucru care da bataie de cap atat intreprinzatorilor dar mai ales contabililor. ANAF-ul a devenit un fel de stat in stat si admite firmele ca platitor de TVA dupa bunul plac si dupa niste criterii numai de ei stiute. Rascolind un pic Internetul am gasit pentru dvs. cititorii si clientii nostrii cateva informatii care speram sa va ajute in luarea unei decizii atunci cand doriti ca firma dvs. sa devina platitoare de TVA.

CRITERIILE DE EVALUARE A FIRMEI CARE DORESTE INSCRIEREA CA PLATITOR DE TVA

Nr. crt. Indicatori Punctaj
1. SEDIUL
1.1. Spatiul cu destinatie de sediu social este in proprietatea persoanei impozabile sau este utilizat in cadrul unui contract de leasing financiar.
1.2. Spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an si nu exista spatii cu destinatie de sedii secundare declarate.
1.3. Spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an si toate spatiile cu destinatie de sedii secundare declarate sunt inchiriate, concesionate ori utilizate in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe perioada mai mica de un an.
1.4. Spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an si toate spatiile cu destinatie de sedii secundare declarate sunt inchiriate, concesionate ori utilizate in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe perioada egala ori mai mare de un an.
1.5. Spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an si toate spatiile cu destinatie de sedii secundare declarate sunt in proprietatea persoanei impozabile ori sunt utilizate in cadrul unui contract de leasing financiar.
1.6. Spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an, iar spatiile cu destinatie de sedii secundare declarate sunt in cel putin doua dintre urmatoarele situatii:– in proprietatea persoanei impozabile sau utilizate in cadrul unui contract de leasing financiar;– inchiriate, concesionate ori utilizate in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala ori mai mare de un an;– inchiriate, concesionate ori utilizate in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an.
1.7. Spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala ori mai mare de un an si nu exista spatii cu destinatie de sedii secundare declarate.
1.8. Spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala ori mai mare de un an si toate spatiile cu destinatie de sedii secundare declarate sunt inchiriate, concesionate sau utilizate in cadrul unui contract de leasing operational ori, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an.
1.9. Spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala ori mai mare de un an si toate spatiile cu destinatie de sedii secundare declarate sunt inchiriate, concesionate sau utilizate in cadrul unui contract de leasing operational ori, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala sau mai mare de un an.
1.10. Spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala ori mai mare de un an si toate spatiile cu destinatie de sedii secundare declarate sunt in proprietatea persoanei impozabile sau sunt utilizate in cadrul unui contract de leasing financiar.
1.11. Spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala ori mai mare de un an, iar spatiile cu destinatie de sedii secundare declarate sunt in cel putin doua dintre urmatoarele situatii:– in proprietatea persoanei impozabile sau utilizate in cadrul unui contract de leasing financiar;– inchiriate, concesionate ori utilizate in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala ori mai mare de un an;– inchiriate, concesionate ori utilizate in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an.
1.12. Sediul social/Domiciliul fiscal este stabilit temporar la sediul profesional al avocatului, conform prevederilor Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare.
2. SOCIETATI LICHIDATE
2.1. Niciunul dintre administratori si/sau asociati *) nu a detinut calitatea de administrator ori asociat la societati care au fost lichidate.
2.2. Cel putin unul dintre administratori si/sau asociati *) a detinut calitatea de administrator ori asociat la societati care au fost lichidate.
3. SOCIETATI LA CARE A FOST DECLANSATA PROCEDURA INSOLVENTEI
3.1. Niciunul dintre administratori si/sau asociati *) nu a detinut calitatea de administrator ori asociat la societati la care a fost declansata procedura insolventei.
3.2. Cel putin unul dintre administratori si/sau asociati *) a detinut calitatea de administrator ori asociat la societati la care a fost declansata procedura insolventei.
4. SOCIETATI AFLATE ÎN INACTIVITATE TEMPORARA LA REGISTRUL COMERTULUI
4.1. Niciunul dintre administratori si/sau asociati *) nu detine calitatea de administrator ori asociat la societati care se afla in inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului, conform legii.
4.2. Cel putin unul dintre administratori si/sau asociati *) detine calitatea de administrator ori asociat la societati care se afla in inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului, conform legii.
5. CONTRAVENTII
5.1. Niciunul dintre administratori si/sau asociati *) si niciuna dintre societatile la care acestia detin calitatea de asociat si/sau administrator nu au inscrise in cazierul fiscal fapte de natura contraventiilor.
5.2. Cel putin unul dintre administratori si/sau asociati *) ori cel putin una din societatile la care acestia detin calitatea de asociat si/sau administrator are inscrise in cazierul fiscal fapte de natura contraventiilor.
6. ADMINISTRATORI CETATENI NON-UE
6.1. Toti administratorii *) sau, dupa caz, reprezentantii legali ai acestora sunt cetateni ai Uniunii Europene (UE).
6.2. Toti administratorii *) ori, dupa caz, reprezentantii legali ai acestora sunt cetateni non-UE si toti sau o parte detin viza de lunga sedere in Romania, in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, republicata, cu modificarile completarile ulterioare, denumita in continuare OUG 194/2002.
6.3. Toti administratorii *) sau, dupa caz, reprezentantii legali ai acestora sunt cetateni non-UE si nu detin viza de lunga sedere in Romania, in conditiile OUG 194/2002.
6.4. O parte dintre administratori *) sau, dupa caz, reprezentantii legali ai acestora sunt cetateni non-UE si toti sau o parte detin viza de lunga sedere in Romania, in conditiile OUG 194/2002.
6.5. O parte dintre administratori *) sau, dupa caz, reprezentantii legali ai acestora sunt cetateni non-UE si nu detin viza de lunga sedere in Romania, in conditiile OUG 194/2002.

CALCULAREA PUNCTAJULUI PENTRU INREGISTRAREA IN SCOPURI TVA

Se va acorda un punctaj intre 0 si 10 puncte pentru fiecare dintre criteriile de evaluare.

Pentru evaluarea criteriilor cuprinse la nr. crt. 2 si 3 este necesara analizarea informatiilor respective pentru o perioada de 5 ani care preceda datei la care persoana impozabila solicita inregistrarea in scopuri de TVA.

Criteriul nr. 1

Situatia nr. 1.1

Daca spatiul cu destinatie de sediu social este in proprietatea persoanei impozabile sau este utilizat in cadrul unui contract de leasing financiar, indiferent daca exista spatii cu destinatie de sedii secundare declarate, se acorda 10 puncte.

Situatia nr. 1.2

Daca spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat sau concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an si nu exista spatii cu destinatie de sedii secundare declarate, se acorda 1 punct.

Situatia nr. 1.3

Daca spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat sau concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an si toate spatiile cu destinatie de sedii secundare declarate sunt inchiriate, concesionate ori utilizate in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an, se acorda 1 punct.

Situatia nr. 1.4

Daca spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat sau concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an si toate spatiile cu destinatie de sedii secundare declarate sunt inchiriate, concesionate ori utilizate in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala sau mai mare de un an, se acorda 3 puncte.

Situatia nr. 1.5

Daca spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat sau concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an si toate spatiile cu destinatie de sedii secundare sunt in proprietatea persoanei impozabile ori sunt utilizate in cadrul unui contract de leasing financiar, se acorda 6 puncte.

Situatia nr. 1.6

Daca spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an, iar spatiile cu destinatie de sedii secundare declarate sunt in cel putin doua dintre urmatoarele situatii:

1. in proprietatea persoanei impozabile sau utilizate in cadrul unui contract de leasing financiar;

2. inchiriate, concesionate ori utilizate in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala sau mai mare de un an;

3. inchiriate, concesionate ori utilizate in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an,

se acorda punctajul astfel:

– pentru spatiul cu destinatie de sediu social se acorda 1 punct;

– pentru spatiile cu destinatie de sedii secundare declarate se calculeaza ponderea spatiilor secundare aflate in una dintre situatiile prevazute la pct. 1, 2 sau 3 in totalul spatiilor cu destinatie de sedii secundare si se inmulteste, dupa caz, cu 5 in prima situatie, cu 2 in a doua situatie si cu 0 in cea de-a treia situatie. Rezultatele acestor inmultiri se calculeaza cu doua zecimale, prin rotunjire la cea mai apropiata sutime. Apoi rezultatele se aduna si rezultatul final se rotunjeste la numarul intreg cel mai apropiat.

Exemplu: o persoana impozabila detine spatiul cu destinatie de sediu social inchiriat pe o perioada de 6 luni si 6 spatii cu destinatie de sedii secundare declarate, dintre care 2 spatii in proprietate, 3 spatii inchiriate pe o perioada egala sau mai mare de un an si un spatiu inchiriat pe o perioada mai mica de un an.

Punctajul pentru criteriul 1 in cazul acestei persoane impozabile se va calcula astfel:

– pentru spatiul cu destinatie de sediu social se acorda 1 punct;

– pentru cele doua spatii cu destinatie de sedii secundare aflate in proprietatea persoanei se efectueaza urmatorul calcul: 2/6 × 5 = 1,67;

– pentru cele 3 spatii cu destinatie de sedii secundare inchiriate pe o perioada egala sau mai mare de un an se efectueaza urmatorul calcul 3/6 × 2 = 1;

– pentru spatiul cu destinatie de sediu secundar inchiriat pe o perioada mai mica de un an se efectueaza urmatorul calcul 1/6 × 0 = 0.

Pentru stabilirea punctajului total se aduna punctajul acordat spatiului cu destinatie de sediu social cu cele acordate spatiilor cu destinatie de sedii secundare si rezultatul se rotunjeste la unitate, astfel:

1 + 1,67 + 1 + 0 = 3,67

Punctajul acordat in cazul acestei persoane impozabile va fi de 4 puncte.

Situatia nr. 1.7

Daca spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat sau concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala sau mai mare de un an si nu exista spatii cu destinatie de sedii secundare declarate, se acorda 3 puncte.

Situatia nr. 1.8

Daca spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat sau concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala sau mai mare de un an si toate spatiile cu destinatie de sedii secundare declarate sunt inchiriate, concesionate ori utilizate in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an, se acorda 3 puncte.

Situatia nr. 1.9

Daca spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat sau concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala ori mai mare de un an si toate spatiile cu destinatie de sedii secundare declarate sunt inchiriate, concesionate sau utilizate in cadrul unui contract de leasing operational ori, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala sau mai mare de un an, se acorda 5 puncte.

Situatia nr. 1.10

Daca spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat sau concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala ori mai mare de un an si toate spatiile cu destinatie de sedii secundare sunt in proprietatea persoanei impozabile sau sunt utilizate in cadrul unui contract de leasing financiar, se acorda 8 puncte.

Situatia nr. 1.11

Daca spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala ori mai mare de un an, iar spatiile cu destinatie de sedii secundare declarate sunt in cel putin doua dintre urmatoarele situatii:

1. in proprietatea persoanei impozabile sau utilizate in cadrul unui contract de leasing financiar;

2. inchiriate, concesionate ori utilizate in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala ori mai mare de un an;

3. inchiriate, concesionate ori utilizate in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an,

se acorda punctajul astfel:

– pentru spatiul cu destinatie de sediu social se acorda 3 puncte;

– pentru spatiile cu destinatie de sedii secundare declarate se calculeaza ponderea spatiilor secundare aflate in una dintre situatiile prevazute la pct. 1, 2 sau 3 in totalul spatiilor cu destinatie de sedii secundare si se inmulteste, dupa caz, cu 5 in prima situatie, cu 2 in a doua situatie si cu 0 in cea de-a treia situatie. Rezultatele acestor inmultiri se calculeaza cu doua zecimale, prin rotunjire la cea mai apropiata sutime. Apoi rezultatele se aduna si rezultatul final se rotunjeste la numarul intreg cel mai apropiat.

Situatia nr. 1.12

Daca sediul social este stabilit temporar la sediul profesional al avocatului, se acorda 0 puncte. Pentru situatiile nr. 1.1–1.12 se acorda punctaj numai pentru una dintre situatiile in care se incadreaza solicitantul.

Criteriul nr. 2

Situatia nr. 2.1

Daca niciunul dintre administratori si/sau asociati nu a detinut calitatea de administrator sau asociat la societati care au fost lichidate, se acorda 10 puncte.

Situatia nr. 2.2

Daca cel putin unul dintre administratori si/sau asociati a detinut calitatea de administrator si/sau asociat:

a) la un numar de 1–3 societati care au fost lichidate, se acorda 7 puncte;

b) la un numar de 4–6 societati care au fost lichidate, se acorda 5 puncte;

c) la un numar de 7–9 societati care au fost lichidate, se acorda 3 puncte;

d) la un numar de 10 sau mai multe societati care au fost lichidate, se acorda 0 puncte.

În cazul in care mai multi administratori si/sau asociati au detinut calitatea de administratori si/ori asociati la societati care au fost lichidate, la stabilirea punctajului se va avea in vedere numarul total de societati lichidate. Daca mai multi administratori si/sau asociati au detinut calitatea de administratori si/ori asociati la aceeasi societate, pentru stabilirea punctajului se va considera ca fiecare dintre acestia a avut calitatea de administrator/asociat la o societate lichidata. Exemplu: o persoana impozabila cu 3 asociati solicita inregistrarea in scopuri de TVA. Doi dintre acestia au fost asociati la o alta societate care a fost lichidata. Cel de-al treilea nu a fost asociat/administrator la o alta societate. Numarul de societati lichidate se considera a fi egal cu 2.

Pentru situatiile nr. 2.1 si 2.2 se acorda punctaj numai pentru una dintre situatiile in care se incadreaza solicitantul.

Criteriul nr. 3

Situatia nr. 3.1

Daca niciunul dintre asociati si/sau administratori nu a detinut calitatea de asociat si/ori administrator la societati la care a fost declansata procedura insolventei, se acorda 10 puncte.

Situatia nr. 3.2

Daca cel putin unul dintre asociati si/sau administratori detine sau a detinut calitatea de asociat si/ori administrator:

a) la un numar de 1–3 societati la care a fost declansata procedura insolventei, se acorda 7 puncte;

b) la un numar de 4–6 societati la care a fost declansata procedura insolventei, se acorda 5 puncte;

c) la un numar de 7–9 societati la care a fost declansata procedura insolventei, se acorda 3 puncte;

d) la un numar de 10 sau mai multe societati la care a fost declansata procedura insolventei, se acorda 0 puncte.

Pentru situatiile nr. 3.1 si 3.2 se acorda punctaj numai pentru una dintre situatiile in care se incadreaza solicitantul.

Criteriul nr. 4

Situatia nr. 4.1

Daca niciunul dintre administratori si/sau asociati nu detine calitatea de administrator ori asociat la societati care se afla in inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului potrivit legii, se acorda 10 puncte.

Situatia nr. 4.2

Daca cel putin unul dintre asociati si/sau administratori detine calitatea de asociat si/sau administrator:

a) la un numar de 1–3 societati care se afla in inactivitate temporara inscrisa la Registrul comertului potrivit legii, se acorda 5 puncte;

b) la un numar de 4–6 societati care se afla in inactivitate temporara inscrisa la Registrul comertului potrivit legii, se acorda 3 puncte;

c) la un numar de 7–9 societati care se afla in inactivitate temporara inscrisa la Registrul comertului potrivit legii, se acorda 2 puncte;

d) la un numar de 10 sau mai multe societati care se afla in inactivitate temporara inscrisa la Registrul comertului potrivit legii, se acorda 0 puncte.

Pentru situatiile nr. 4.1 si 4.2 se acorda punctaj numai pentru una dintre situatiile in care se incadreaza solicitantul.

Criteriul nr. 5

Situatia nr. 5.1

Daca niciunul dintre asociati si/sau administratori si/ori niciuna dintre societatile la care acestia detin calitatea de asociat si/sau administrator nu au inscrise in cazierul fiscal fapte de natura contraventiilor, se acorda 10 puncte.

Situatia nr. 5.2

Daca cel putin unul dintre asociati si/sau administratori si/ori cel putin una dintre societatile la care acestia detin calitatea de asociat si/sau administrator au/are inscrise in cazierul fiscal fapte de natura contraventiilor prevazute la lit. B din anexa la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 31/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se acorda 0 puncte.

Criteriul nr. 6

Situatia nr. 6.1

Daca toti administratorii sau, dupa caz, reprezentantii legali ai acestora sunt cetateni UE, se acorda 10 puncte.

Situatia nr. 6.2

În situatia in care toti administratorii sau, dupa caz, reprezentantii legali ai acestora sunt cetateni non-UE si toti ori o parte detin viza de lunga sedere in Romania in conditiile OUG 194/2002:

– daca toti administratorii sau, dupa caz, reprezentantii legali ai acestora sunt cetateni non-UE si detin viza de lunga sedere in Romania in conditiile OUG 194/2002, se acorda 10 puncte;

– daca o parte din administratori sau, dupa caz, reprezentantii legali ai acestora nu detin viza de lunga sedere in Romania in conditiile OUG 194/2002, punctajul se determina inmultind cu 10 ponderea persoanelor care detin viza in numarul total al administratorilor. În situatia in care cifra rezultata este urmata de zecimale, aceasta se rotunjeste la numarul intreg cel mai apropiat.

Situatia nr. 6.3

Daca toti administratorii sau, dupa caz, reprezentantii legali ai acestora sunt cetateni non-UE si nu detin viza de lunga sedere in Romania in conditiile OUG 194/2002, se acorda 0 puncte.

Situatia nr. 6.4

Daca o parte din administratori sau, dupa caz, reprezentantii legali ai acestora sunt cetateni non-UE si toti ori o parte detin viza de lunga sedere in Romania in conditiile OUG 194/2002:

– daca toti administratorii sau, dupa caz, reprezentantii legali ai acestora, care sunt cetateni non-UE, detin viza de lunga sedere in Romania in conditiile OUG 194/2002, se acorda 10 puncte;

– daca o parte din administratori sau, dupa caz, reprezentantii legali ai acestora, care sunt cetateni non-UE, nu detin viza de lunga sedere in Romania in conditiile OUG 194/2002, se procedeaza astfel:

1. se inmulteste cu 10 ponderea administratorilor care nu detin viza in numarul total al administratorilor (UE si non-UE). În situatia in care cifra rezultata este urmata de zecimale, aceasta se rotunjeste la numarul intreg cel mai apropiat;

2. punctajul final se determina scazand din punctajul maxim de 10 puncte punctajul obtinut ca urmare a calculului prevazut la pct. 1. Exemplu: o persoana impozabila are 4 administratori, 2 cetateni UE si 2 non-UE, dintre care unul nu detine viza de lunga sedere in Romania. Ponderea administratorilor care nu detin viza de lunga sedere in Romania este 1/4. Aceasta se inmulteste cu 10, rezultatul fiind de 2,5, care se rotunjeste la 3. Din punctajul maxim de 10 puncte se scad cele 3 puncte, rezultatul final fiind 7 puncte.

Situatia nr. 6.5

În situatia in care o parte dintre administratori sau, dupa caz, reprezentantii legali ai acestora sunt cetateni non-UE si nu detin viza de lunga sedere in Romania in conditiile OUG 194/2002, punctajul se determina astfel:

1. se inmulteste cu 10 ponderea administratorilor non-UE in numarul total al administratorilor (UE si non-UE). În situatia in care cifra rezultata este urmata de zecimale, aceasta se rotunjeste la numarul intreg cel mai apropiat;

2. punctajul final se determina scazand din punctajul maxim de 10 puncte punctajul obtinut ca urmare a calculului prevazut la pct. 1.

Pentru situatiile nr. 6.1–6.5 se acorda punctaj numai pentru una dintre situatiile in care se incadreaza solicitantul.

ATENTIE! Impozit forfetar restaurante de la 1 ianuarie 2017

Impozit forfetar restaurante
Impozit forfetar restaurante

Actul normativ care introduce un nou tip de impozit forfetar în legislaţia românească a fost publicat pe 14 octombrie în Monitorul Oficial şi se va aplica din ianuarie 2017. Concret, din 2017, operatorii economici din domeniul turistic, hotelier, restaurante, baruri și alimentație publică vor achita un impozit specific, indiferent de mărimea cifrei de afaceri și de nivelul profitului înregistrat, care va fi calculat în funcţie de suprafaţa afacerii, localitatea în care se desfăşoară şi alte variabile.

Legea nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activităţi a apărut pe 14 octombrie în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 812 şi va intra în vigoare la 1 ianuarie 2017.

Concret, noul act normativ introduce un sistem de impozitare pe care autorităţile au încercat în repetate rânduri să-l legifereze şi care se va aplica de la anul firmelor româneşti care desfăşoară activităţi în sectorul turistic, restaurante şi alimentaţie publică.

Mai precis, din 2017, hotelurile, barurile sau restaurantele de pe teritoriul României vor plăti, indiferent de mărimea cifrei de afaceri și de nivelul profitului un impozit specific, calculat pe numărul de locuri de cazare sau mărimea spațiului alocat activității.

Astfel, vor fi obligaţi la plata impozitului specific acei contribuabili care, la finalul anului în curs, vor avea înscrisă în actele constitutive, ca activitate principală sau secundară, una dintre următoarele activităţi corespunzătoare codurilor CAEN:

    5510 – ,,Hoteluri şi alte facilităţi de cazare similare”;
    5520 – ,,Facilităţi de cazare pentru vacanţe şi perioade de scurtă durată”;
    5530 – ,,Parcuri pentru rulote, campinguri şi tabere’’;
    5590 – ,,Alte servicii de cazare”;
    5610 – ,,Restaurante’’;
    5621 – ,,Activităţi de alimentaţie (catering) pentru evenimente”;
    5629 – ,,Alte servicii de alimentaţie n.c.a.”;
    5630 – ,,Baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor”.

Prin urmare, toate companiile care au cel puţin unul dintre cele opt coduri CAEN amintite, indiferent de cuantumul cifrei de afaceri, ponderea veniturilor obţinute sau numărul de angajaţi vor plăti, de anul viitor, impozitul specific, cu o singură condiţie: să nu se afle în stare de lichidare.

Cum se va aplica impozitul forfetar specific

Potrivit actului normativ publicat azi în Monitor, persoanele juridice române care se înfiinţează în cursul anului, inclusiv contribuabilii nou-înfiinţaţi ca efect al unor operaţiuni de reorganizare, şi care au înscrisă în actele constitutive, ca activitate principală sau secundară, una dintre activităţile corespunzătoare codurilor CAEN menţionate mai sus vor plăti impozitul specific începând cu anul următor înfiinţării.

În cazul în care, în cursul unui an, un contribuabil intră în inactivitate temporară înscrisă în Registrul Comerţului sau în registrul ţinut de instanţele judecătoreşti competente, după caz, acesta va rămâne în sistemul de impunere specific şi nu va mai datora impozitul specific începând cu semestrul următor, şi nu trimestru, aşa cum scria în forma adoptată în primă faza de senatori. De asemenea, dacă perioada de inactivitate va înceta în cursul anului, atunci contribuabilul va datora impozitul specific începând cu semestrul următor celui în care încetează perioada de inactivitate.

În altă ordine de idei, reglementările citate stabilesc că firmele care au mai multe unităţi vor putea determina impozitul specific anual prin însumarea impozitului specific aferent fiecarei unităţi calculat conform formulei corespunzătoare codului CAEN. În acelaşi timp, pentru contribuabilii care încetează să existe în cursul anului, impozitul specific se va calcula în mod corespunzător, prin împărţirea impozitului specific anual la 365 zile calendaristice şi înmulţirea cu numărul de zile aferent perioadei fiscale corespunzătoare fiecărui contribuabil, luând în considerare, dacă este cazul, şi modificarea impozitului specific în cursul anului.

În situaţia în care, în cursul unui an, intervin modificări datorate începerii unei alte activităţi corespunzătoare codurilor CAEN, precum şi în cazul în care în cursul anului se înfiinţează o nouă unitate, începând cu semestrul următor acestor modificări, contribuabilii urmează să recalculeze, în mod corespunzător, impozitul specific aferent perioadei rămase din an.

Termene de plată pentru impozit forfetar restaurante

Declararea şi plata impozitului specific se vor efectua semestrial, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare semestrului pentru care se datorează impozitul. Astfel, suma de plată va reprezenta o jumătate din impozitul specific anual.

Excepţie de la această regulă vor putea face contribuabilii care încetează să existe în cursul anului. Mai exact, aceştia urmează să declare şi să plătească impozitul specific până la data încheierii perioadei impozabile, potrivit legii, luând în calcul, dacă este cazul, şi impozitul specific declarat şi plătit în semestrele anterioare.

Totodată, actul normativ prevede reguli de aplicare şi pentru contribuabilii care doresc să îşi schimbe sistemul de impozitare.

Mai exact, persoanele juridice plătitoare de impozit pe profit urmează să comunice organelor fiscale teritoriale aplicarea impozitului specific, până la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plăteşte impozitul specific.

În cazul în care, la data de 31 decembrie, inclusiv, firmele nu mai îndeplinesc condiţiile obligatorii pentru plata impozitului specific, atunci vor comunica organelor fiscale teritoriale ieşirea din acest sistem de impunere, până la data de 31 martie inclusiv a anului următor.

Alte modificări operate documentului în Parlament

În forma aprobată în primă fază de Senat era stipulat că, în situaţia în care, în cursul anului, contribuabilii desfăşoară şi alte activităţi decât cele corespunzătoare codurilor CAEN (eligibile pentru plata impozitul specific), aceştia vor datora un impozit specific de 3%, aplicat asupra diferenţei dintre totalul veniturilor realizate din aceste activităţi şi veniturile eligibile pentru plata impozitului specific. Şi această prevedere a fost însă eliminată, pentru a nu exista discriminări, aşa cum este explicat în motivarea amendamentelor propuse şi adoptate de deputaţi şi păstrate în forma documentului publicat astăzi.

Prin urmare, potrivit ultimelor dispoziţii, contribuabilii care desfăşoară activităţi prin intermediul unui complex hotelier şi care realizează venituri şi din desfăşurarea altor activităţi decât cele corespunzătoare complexului hotelier vor aplica sistemul de declarare şi plată a impozitului pe profit prevăzut de noul Cod fiscal, în vigoare de la 1 ianuarie.

Vă reamintim că documentul analizat astăzi a trecut de două ori prin Parlament, în condiţiile în care preşedintele ţării a cerut aleşilor neamului, după prima adoptare, reexaminarea reglementărilor. Concret, şeful statului a considerat atunci inechitabile prevederile documentului adoptat de parlamentari, în condiţiile în care micile afaceri urmau să fie dezavantajate de noul sistem de impozitare, existând chiar riscul ca acestea să se îndatoreze sau chiar închidă.

sursa: avocatnet.ro

OFERTA NOASTRA 200 LEI MENTIUNEA SIMPLA DE RADIERE A CODURILOR DE ALIMENTATIE PUBLICA DIN ACTUL CONSTITUTIV.

TOATE SERVICIILE INCLUSE.

Rezervarea denumirii firmei

Rezervare denumire firma
Rezervare denumire firma

CONDITII PENTRU REZERVAREA DENUMIRII FIRMEI

Firma este numele sau, după caz, denumirea sub care un comerciant îşi exercită comerţul şi sub care semnează. Emblema este semnul sau denumirea care deosebeşte un comerciant de un altul de acelaşi gen. Firmele şi emblemele vor fi scrise în primul rând în limba română. Dreptul de folosinţă exclusivă asupra firmei şi emblemei se dobândeşte prin înscrierea acestora în registrul comerţului.

Firma unei societăţi cu răspundere limitată se compune dintr-o denumire proprie, la care se poate adăuga numele unuia sau al mai multor asociaţi, şi va fi însoţită de menţiunea scrisă în întregime „societate cu răspundere limitată” sau „S.R.L.”. Când o firmă nouă este asemănătoare cu o alta, trebuie să se adauge o menţiune care să o deosebească de aceasta, fie prin desemnarea mai precisă a persoanei, fie prin indicarea felului de comerţ exercitat sau în orice alt mod.

Oficiul registrului comerţului va refuza înscrierea unei firme care, neintroducând elemente deosebite în raport cu firme deja înregistrate, poate produce confuzie cu acestea. Legea 26/1990 interzice înscrierea unei firme care conţine cuvintele: «ştiinţific», «academie», «academic», «universitate», «universitar», «şcoală», «şcolar» sau derivatele acestora. Înscrierea unei firme care conţine cuvintele: «naţional», «român», «institut» sau derivatele acestora ori cuvinte sau sintagme caracteristice autorităţilor şi instituţiilor publice centrale se realizează numai cu acordul Secretariatului General al Guvernului.

Verificarea disponibilităţii firmei şi a emblemei se face de către oficiul registrului comerţului înainte de întocmirea actelor constitutive sau, după caz, de modificare a firmei sau a emblemei. Firmele şi emblemele radiate din registrul comerţului sunt indisponibile pentru o perioadă de 2 ani de la data radierii.

Cesiune la firma cu datorii

In contextul economic actual de instabilitate fiscala, legislativa si pe fondul crizei economice, o firma poate acumula foarte usor datorii, fie catre stat (ANAF sau bugetele locale) sau catre terte persoane juridice sau fizice. Cele mai multe firme acumuleaza datorii catre ANAF si catre bugetele locale si nationale (CAS, sanatate, ITM, etc.) Din anul 2010, atunci cand la guvernare se afla guvernul condus de premierul Emil Boc, nu se mai poate face cesiunea unei firme cu datorii, conform O.U.G. 54/2010. Procedura de cesiune a partilor sociale catre terte persoane (care nu sunt asociate in firma) se face in doua etape la o distanta de 40 – 45 de zile una de cealalta. In prima etapa se depune la registrul comertului actul modificator prin care se anunta cesiunea partilor sociale catre terti. In rastimpul de 40 – 45 de zile care trebuiesc sa treaca intre cele doua etape, ONRC notifica in principal ANAF si publica in Monitorul Oficial partea IV-a actul modificator de cesiune.

In tot acest rastimp de 40 de zile ANAF verifica firma asociatii si pe administratorii acesteia. Verificarile constau in inspectii fiscale ale departamentului Anti Frauda din ANAF la sediul societatii unde se verifica toate actele firmei si se iau interviuri asociatilor existenti si administratorului / administratorilor firmei. Aceste inspectii fiscale se lasa de cele mai multe ori si cu amenzi semnificative. Verificarile la sediul firmei se fac de cele mai multe ori in cascada, ANAF-ul anuntand si Inspectia Muncii, precum si celelalte institutii cu atributii in verificarea agentilor economici.

Dupa ce aceste inspectii s-au terminat, ANAF v-a emite o opozitie la actul modificator prin care s-a cerut cesiunea partilor sociale in prima etapa, opozitie care va fi trimisa ONRC pentru a fi inregistrata in registrul comertului. Odata inregistrata aceasta opozitie, cesiunea partilor sociale ale firmei cu datorii nu se mai poate face, firma ramanand si cu paguba creata de amenzile aplicate de ANAF si celelalte organe de control precum si cu taxele platite pentru primul dosar depus.

Si totusi intrebarea ramane: se poate face cesiune la firma cu datorii?

Raspunsul nostru este da. Se poate cesiona o firma cu datorii. Daca dumneavoastra ati gasit o persoana de buna credinta ca sa o poata prelua, cesiunea se poate realiza tot in doua etape in timp de 6 – 8 zile lucratoare.

In prima etapa se coopteaza in firma persoana care doreste sa preia firma prin majorarea capitalului social cu o singura parte sociala minim, pentru ca in cel de-al doilea dosar, asociatii existenti care doresc sa predea firma sa se retraga.

Putem afirma fara sa gresim ca este un tip de cesiune a partilor sociale fara durere de cap, fara amenzi, fara inspectii fiscale ale ANAF si intr-un timp mult mai scurt.

Beneficiati de oferta noastra de 500 de lei onorariu fara alte taxe suplimentare pentru cesiunea partilor sociale.

Taxele la registrul comertului pentru cele doua operatiuni (cooptarea asociatului nou prin majorarea capitalului social si apoi retragere) sunt de aproximativ 1200 de lei ambele etape

Cooptare asociat nou in firma

Retragere asociat din firma

Societatile comerciale cu obiect unic de activitate

Aceasta lista reprezintă un ghid orientativ pentru operatorii economici şi constituie interpretarea asupra incadrării activităţilor in clasa CAEN. Obligatia se referă numai la activitătile expres reglementate de legile speciale enumerate in listă. Ca urmare, este posibil ca alte entităti decât cele reglementate mai jos să poată desfăşura activităţile din aceeaşi, clasă CAEN impreună cu alte activităti conexe.

IN DOMENIUL ASIGURARILOR SI AL PENSIILOR FACULTATIVE

Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare:
„Art. 12- (4) Comisia de Supraveghere a Asigurărilor poate acorda autorizaţia menţionată la alin. (3) [societăţilor de asigurare – n.n.] în cazul îndeplinirii cumulative a următoarelor condiţii:
b) In cazul practic al clasei de asigurări generale nr. 18 – Asigurări de asistentă a persoanelor aflate în dificultate în cursul deplasărilor sau absenţelor de la domiciliu ori de la locul de reşedinţa permanentă, studiul de fezabilitate prevăzut la lit. a) cuprinde, pentru aceasta clasa, şi următoarele informaţii:
[…]
f) societatea va desfăşura exclusiv activitate de asigurare;”
(12) Comisia de Supraveghere a Asigurărilor va respinge cererea de autorizare, in cazul neîndeplinirii cerinţelor prevăzute la art. (4) si (5), precum şi atunci când constată una sau mai multe dintre următoarele situaţii: […]
b) din documentaţia prezentată rezultă ca:
1. asiguratorul nu va desfăşura o activitate in conformitate cu prevederile prezentei;”
„Art. 34 – (3) Agentul de asigurare persoană juridică trebuie să îndeplinească următoarele conditii:
a)să aibă ca obiect de activitate numai activitatea de agent de asigurare, cu excepţia prevăzută la art.33 alin. (2);
„Art. 35 – (5) Orice broker de asigurare şi/sau reasigurare trebuie sa indeplinească
următoarele condiţii: […]
d) să aibă ca obiect de activitate numai activitatea de broker de asigurare şi/sau de reasigurare;”

Aceste activităti sunt prevăzute la clasele CAEN
6511 – Activităţi de asigurări de viată;
6520 – Activităti de reasigurare;
6512 – Alte acti~ităţi de asigurări (exceptând asigurările de viaţă);
6621 – Activităti de evaluare a riscului de asigurare şi a pagubelor;
6622 – Activităti ale agentilor şi brokeri lor de asigurări;
6629 – Alte activităţi auxiliare activităţilor de asigurări şi fonduri de pensii.

Norma nr. 13/2010 privind autorizarea de constituire a societăţii de pensii şi autorizarea de administrare a fondurilor de pensii facultative, emisa de Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private:
„Art. 6. Pentru obţinerea autorizării de constituire, societatea de pensii trebuie să
îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii generale:
b) să aibă ca obiect unic de activitate administrarea fondurilor de pensii facultative;”

Aceste activităti, sunt prevăzute la clasele CAEN
6520 – Activităti de reasigurare;
6530 – Activităti, ale fondurilor de pensii (cu exceptia, celor din sistemul public de asigurări sociale);
6621 – Activităţi de evaluare a riscului de asigurare şi a pagubelor;
6622 – Activităţi ale agenţilor şi brokeri lor de asigurări;
6629 – Alte activităti auxiliare activitătilor de asigurări şi fonduri de pensii.

IN DOMENIUL ACTIVITATII DETECTIVILOR PARTICULARI

Legea 329/2003 privind exercitarea profesiei de detectiv particular, republicată:
„Art. 2 – (2) Obiectul de activitate al societăţilor specializate şi al cabinetelor individuale de detectivi particulari este unic.”

Aceste activităti, sunt prevăzute la clasele CAEN:
8030 – Activităti de investigatii.

IN DOMENIUL SANITAR

O.G. nr. 124/1998 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, republicată, cu modificările şi completări le ulterioare:
„Art. 15 – (1) Unităţile medico-sanitare cu personalitate juridică, care se infiinţează potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990 privind societăţile, republicată, cu modificările ulterioare, vor functiona cu indeplinirea următoarelor conditii:
a) să aibă obiect de activitate unic, constând În fumizarea de servicii medicale, cu sau fără activităţi conexe acestora, stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii şi familiei;”

Aceste activităti, sunt prevăzute la clasele CAEN
8621 – Activităti de asistentă medicală generală;
8622 – Activităti de asistentă medicala specializată;
8623 – Activităţi de asistenţă stomatologică;

Modalitati de dizolvare a societatii

Modalitati de dizolvare a firmei
Modalitati de dizolvare a firmei

Dizolvarea societaţii comerciale, totalitatea operaţiunilor care pregatesc incetarea existenţei societaţii si asigura premisele lichidarii patrimoniului social. Dizolvarea societatii pune capat activitaţii normale a societaţii, insa personalitatea juridica a acesteia subzista pana la sfarsitul lichidarii. Dizolvarea societatii este penultimul act din viata unei societati comerciale. Legea societatilor comerciale (Legea 31/1990) prevede la articolul 227 urmatoarele motive care pot sta la dizolvarea unei societati comerciale:

  • trecerea timpului stabilit pentru durata societatii;
  • imposibilitatea realizarii obiectului de activitate al societatii sau realizarea acestuia;
  • declararea nulitatii societatii;
  • hotarârea adunarii generale;
  • hotarârea tribunalului, la cererea oricarui asociat, pentru motive temeinice, precum neintelegerile grave dintre asociati, care impiedica functionarea societatii;
  • falimentul societatii;
  • alte cauze prevazute de lege sau de actul constitutiv al societatii.

Din punct de vedere procedural, dizolvarea poate fi voluntara sau judiciara (cand nu se realizeaza acordul necesar în adunarea generala.

Procedura voluntara de dizolvare este identica cu cea a modificarii contractului de societate. Asadar, hotararea adunarii generale prin care s-a decis dizolvarea se autentifica notarial, se verifica dejudecatoria competenta care autorizeaza desfiintarea si dispune îndeplinirea ulterioara a publicitatii în Monitorul Oficial, cat si înscrierea în Registrul Comertului.

Procedura judiciara de dizolvare, în lipsa unei hotarari a adunarii generale prin care sa se decida dizolvarea (pentru ca nu s-a ajuns la un acord în aceasta privinta), aceasta absenta va fi suplinita prin sentinta ce se va pronunta în acest sens de judecatoria competenta.

Hotararea instantei de judecata prin care s-a decis dizolvarea trebuie publicata în Monitorul Oficial si înscrisa în Registrul Comertului, în termen de 15 zile de la data ramanerii sale definitive, sub sanctiunea decaderii.

Infiintare firma transport

Infiintare firma transport
Infiintare firma transport

Infiintarea unei firme de transport auto este actul prin care unul sau mai multi asociati (persoane fizice sau juridice) decid sa reuneasca in comun mai multe bunuri pentru a obtine profit in urma unei activitati de transport desfasurate. Forma de organizare in societate cu raspundere limitata pe scurt SRL este cea mai folosita forma juridica la infiintarea unei societati comerciale cu profil de transporturi.

Primul pas in deschiderea unei firme de transport este infiintarea firmei la registrul comertului. Pentru infiintarea firmei (in majoritatea cazurilor SRL), viitorul intreprinzator in domeniul transporturilor are nevoie de urmatoarele acte:

  • copii acte de identitate viitori asociati si administratori;
  • copii ale actele de proprietate ale viitorului sediu social;
  • acordul asociatiei de proprietari si al vecinilor (daca este cazul);
  • declaratii notariale ale viitorilor asociati si administratori;
  • specimenul de semnatura legalizat la notar al viitorului administrator;
  • actul constitutiv (il redactam noi);
  • contractul de comodat pentru sediul social (il redactam noi);
  • dovada varsarii capitalului social (minim 200 lei);
  • 5 denumiri pentru viitoarea firma;
  • procura notariala de imputernicire pentru depunerea dosarului si ridicarea actelor.

In trei zile lucratoare de la depunerea dosarului la registrul comertului firma este infiintata. Urmatorul pas pe care intreprinzatorul trebuie sa-l faca este angajarea sau desemnarea dintre angajati a unui manager de transport.

Managerul de transport are printre altele urmatoarele atributii:
– planifica, organizeaza si controleaza activitatile legate de transport;
– administreaza flota auto si bugetul alocat acesteia;
– coordoneaza si supravegheaza activitatea conducatorilor auto;
– stabileste necesarul de piese auto;
– reprezinta societatea in raporturile acesteia cu A.R.R., R.A.R. si Politia Rutierea;
– primeste si confirma comenzile de transport;
– programeaza rutele optime de transport;
– mentine relatia cu societatea de asigurare;

Managerul de transport trebuie sa obtina un certificat de pregatire profesionala de la A.R.R., certificat care se obtine in urma promovarii unui examen.

Fiecare dintre conducatorii auto angajati in firma trebuie sa posede un atestat de transport marfa sau persoane. La fel ca si in cazul managerului de transport, acest atestat de transport marfa sau persoane se obtine tot de la A.R.R. in urma promovarii unui examen.

Licenta de transport se obtine pe firma de transport si nu pe numele unei persoane anume.

Contactati-ne!

Cazierul fiscal

Cazierul fiscal
Cazierul fiscal

Cazierul fiscal reprezintă un mijloc de evidenţă şi urmărire a respectării disciplinei fiscale, contabile şi financiare de către contribuabili, în care se ţine evidenţa persoanelor fizice, juridice şi a entităţilor fără personalitate juridică care au săvârşit fapte sancţionate de legile fiscale, contabile, vamale şi de cele care privesc disciplina financiară.

Cazierul fiscal se utilizează în scopul prevenirii si combaterii evaziunii fiscale, precum şi a eficientizării de către organele fiscale a procesului de administrare a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor venituri ale bugetului general consolidat datorate de către contribuabili, prin asigurarea accesului la informaţii care relevă modul de respectare a legislaţiei fiscale, contabile, vamale şi a disciplinei financiare de către contribuabili.

INSCRIEREA IN CAZIERUL FISCAL

În cazierul fiscal al persoanelor fizice, juridice şi entităţilor fără personalitate juridică, precum şi a asociaţilor, acţionarilor, membrilor şi reprezentanţilor legali sau desemnaţi ai persoanelor juridice sau ai entităţilor fără personalitate juridică, se înscriu informaţii privind faptele sancţionate de legile fiscale, contabile, vamale, precum şi cele care privesc disciplina financiară. Prin excepţie, faptele sancţionate contravenţional cu avertisment nu se înscriu în cazierul fiscal.

În cazierul fiscal se înscriu şi informaţii din documentele întocmite pentru:
a) atragerea răspunderii solidare cu debitorul, stabilită prin decizie a organului fiscal competent emisă în condițiile Codului de procedură fiscală, rămasă definitivă prin neexercitarea căilor de atac
prevăzute de lege sau prin hotărâre judecătorească definitivă în situaţia în care decizia organului fiscal a fost atacată în justiţie;
b) atragerea răspunderii patrimoniale cu debitorul ajuns în stare de insolvență, pronunțată prin hotărâre judecătorească definitivă, pentru creanțele care fac parte din pasivul debitorului și sunt
administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;
c) inactivitatea fiscală, declarată potrivit legii, cu excepţia inactivităţii fiscale declarate ca urmare a înscrierii inactivităţii temporare la registrul comerţului, prevăzută în Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală.

DOCUMENTELE CARE STAU LA BAZA INSCRIERII IN CAZIERUL FISCAL

1. Înscrierea în cazierul fiscal a informaţiilor prevăzute la art. 4 in OUG se face în baza următoarelor documente:
a) extrasele de pe încheierea sau dispozitivul hotărârilor judecătoreşti definitive transmise de instanţele judecătoreşti organelor fiscale competente în administrarea contribuabilului;
b) extrasele de pe ordonanțele parchetelor de pe lângă instanțele de judecată, rămase definitive, transmise organelor fiscale competente în administrarea contribuabilului;
c) extrasele de pe deciziile de soluţionare a contestaţiilor rămase definitive prin neexercitarea căilor de atac;
d) actele/documentele întocmite de organele fiscale, vamale și alte organe competente din subordinea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, rămase definitive prin neexercitarea căilor
administrative sau judiciare de atac;
e) actele rămase definitive ale altor organe competente să constate faptele prevăzute la art. 4 şi să aplice sancţiuni.
2. Încheierea sau dispozitivul hotărârii judecătoreşti și ordonanța parchetelor de pe lângă instanțele de judecată rămase definitive se comunică organului fiscal competent în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul fiscal persoana sancţionată, în termen de 5 zile de la data redactării acestora.
3. Organele competente să constate faptele prevăzute la art. 4 şi să aplice sancţiuni au obligaţia ca, în termen de 5 zile de la data rămânerii definitive a actelor care sancţionează fapte care, potrivit legii, se înscriu în cazierul fiscal, neatacate în termenele prevăzute de lege, să transmită aceste acte organului fiscal competent în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul sancţionat.

SCOATEREA DIN CAZIERUL FISCAL A CONTRIBUABILILOR

Contribuabilii care au înscrise informaţii în cazierul fiscal se scot din evidenţă dacă se află în următoarele situaţii:
a) faptele pe care le-au săvârşit nu mai sunt sancţionate de lege;
b) a intervenit reabilitarea de drept sau judecătorească constatată prin hotărâre judecătorească;
c) faptele înscrise în cazierul fiscal sunt sancţionate ca infracţiuni şi nu au mai săvârşit fapte de această natură într-o perioadă de 5 ani de la data executării pedepsei;
d) faptele înscrise în cazierul fiscal sunt sancţionate conform legii penale cu amendă sau avertisment şi nu au mai săvârşit fapte de această natură într-o perioadă de 5 ani de la data înscrierii informaţiilor în cazierul fiscal;
e) faptele înscrise în cazierul fiscal sunt sancţionate contravenţional, cu excepţia faptelor prevăzute la lit. f), într-o perioadă de o lună de la data înscrierii informaţiilor în cazierul fiscal, cu condiţia
achitării cuantumului amenzilor contravenţionale. În situaţia în care cuantumul amenzilor nu a fost achitat în această perioadă, scoaterea din evidenţă se realizează în termen de 3 zile lucrătoare de la data achitării amenzilor sau la data împlinirii unui termen de 5 ani de la data înscrierii informaţiilor în cazierul fiscal, în situaţia în care cuantumul amenzilor nu a fost achitat în acest termen;
f) faptele înscrise în cazierul fiscal sunt sancţionate contravenţional la regimul produselor accizabile, într-o perioadă de un an de la data înscrierii informaţiilor în cazierul fiscal, cu condiţia achitării cuantumului amenzilor contravenţionale. În situaţia în care cuantumul amenzilor nu a fost achitat în această perioadă, scoaterea din evidenţă se realizează în termen de 3 zile lucrătoare de la data achitării amenzilor sau la data împlinirii unui termen de 5 ani de la data înscrierii informaţiilor în cazierul fiscal, în situaţia în care cuantumul amenzilor nu a fost achitat în acest termen;
g) au fost stinse creanţele administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală datorate ca urmare a atragerii răspunderii solidare sau patrimoniale cu debitorul. Data scoaterii din evidenţă este data stingerii creanţelor, însă nu mai devreme de o lună de la data înscrierii informaţiilor în cazierul fiscal. În situaţia în care creanţele administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală nu au fost stinse în această perioadă, scoaterea din evidenţă se realizează la data stingerii acestora sau la data împlinirii unui termen de 5 ani de la data înscrierii informaţiilor în cazierul fiscal, în situaţia în care creanţele nu au fost stinse în acest termen;
h) contribuabilul declarat inactiv a fost reactivat. Data scoaterii din evidenţă este data reactivării contribuabilului în situaţia în care acesta a fost declarat inactiv pentru neîndeplinirea obligaţiilor
declarative prevăzute de lege sau la data împlinirii unui termen de 3 luni de la data reactivării contribuabilului în situaţia în care acesta a fost declarat inactiv pentru celelalte cazuri prevăzute de lege. Aceste prevederi sunt aplicabile şi reprezentanţilor legali, respectiv reprezentanţilor desemnaţi.
i) persoana nu mai deține calitatea de reprezentant legal sau reprezentant desemnat al contribuabilului aflat în stare de inactivitate. În acestă situație, inactivitatea fiscală se scoate din cazierul fiscal al persoanei la data împlinirii unui termen de un an de la data înscrierii menţiunii privind schimbarea reprezentantului legal în registrul comerţului sau în evidenţele autorităţilor şi
instituţiilor publice la care sunt înregistrate celelalte persoane juridice şi entităţi fără personalitate juridică care nu se înregistrează la registrul comerţului sau de la data expirării mandatului, în situaţia în care acesta este limitat în timp şi nu a fost reînnoit;
j) decesul, respectiv radierea contribuabilului. În situaţia radierii unei persoane juridice sau a entităților fără personalitate juridică declarate inactive anterior radierii, inactivitatea fiscală înscrisă în cazierul fiscal al reprezentantului legal sau al reprezentanţilor desemnaţi, se scoate din evidenţa acestora la data împlinirii unui termen de un an de la data radierii contribuabilului. Informaţiile pentru faptele, respectiv situaţiile prevăzute la alin.(1) lit.a), b) şi d)-j) se scot din oficiu din evidenţa cazierului fiscal, iar cele de la lit.c) se scot din evidenţa cazierului fiscal la cererea contribuabilului. Informaţiile care se scot din oficiu din evidenţa cazierului fiscal se pot scoate din evidenţă şi la cererea contribuabilului, însoţită de documentele doveditoare.

CAND SE SOLICITA CAZIERUL FISCAL

a) la înfiinţarea societăţilor, a societăţilor cooperative, a cooperativelor agricole și a entităților fără personalitate juridică, de către asociaţi, acţionari, membri şi reprezentanţii legali sau desemnaţi; b) la solicitarea înscrierii asociaţiilor şi fundaţiilor în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor de către asociaţii sau membrii fondatori ai acestora, după caz, de către aceştia;
c) la autorizarea exercitării unei activităţi independente de către solicitanţi;
d) la cesiunea ori înstrăinarea sub orice formă a părţilor sociale sau a acţiunilor, de către noii asociaţi, acţionari sau membri;
e) la numirea de noi reprezentanţi legali, precum şi la cooptarea de noi asociaţi, acţionari sau membri cu prilejul efectuării majorării de capital social de către noii reprezentanţi legali, asociaţi, acţionari sau membri;
f) la numirea de noi reprezentanți legali, precum și în cazul cooptării unor noi membri în asociaţii şi fundaţii, atunci când aceştia dobândesc şi calitatea de reprezentanţi legali ai persoanei juridice deja înregistrate, de către aceştia;
g) în alte cazuri prevăzute de lege.

BLOG ACTE FIRMA BUCURESTI