Acasă Juridic Infiintare firma transport rutier

Infiintare firma transport rutier

INFIINTARE FIRMA TRANSPORT. CONDITII INFIINTARE FIRMA TRANSPORT

DISTRIBUIȚI

Infiintarea unei firme de transport auto este actul prin care unul sau mai multi asociati (persoane fizice sau juridice) decid sa reuneasca in comun mai multe bunuri pentru a obtine profit in urma unei activitati de transport desfasurate. Forma de organizare in societate cu raspundere limitata pe scurt SRL este cea mai folosita forma juridica la infiintarea unei societati comerciale cu profil de transporturi.

Primul pas in deschiderea unei firme de transport este infiintarea firmei la registrul comertului. Pentru infiintarea firmei (in majoritatea cazurilor SRL), viitorul intreprinzator in domeniul transporturilor are nevoie de urmatoarele acte:

  • copii acte de identitate viitori asociati si administratori;
  • copii ale actele de proprietate ale viitorului sediu social;
  • acordul asociatiei de proprietari si al vecinilor (daca este cazul);
  • declaratii notariale ale viitorilor asociati si administratori;
  • specimenul de semnatura legalizat la notar al viitorului administrator;
  • actul constitutiv (il redactam noi);
  • contractul de comodat pentru sediul social (il redactam noi);
  • dovada varsarii capitalului social (minim 200 lei);
  • 5 denumiri pentru viitoarea firma;
  • procura notariala de imputernicire pentru depunerea dosarului si ridicarea actelor.

In trei zile lucratoare de la depunerea dosarului la registrul comertului firma este infiintata. Urmatorul pas pe care intreprinzatorul trebuie sa-l faca este angajarea sau desemnarea dintre angajati a unui manager de transport.

Managerul de transport are printre altele urmatoarele atributii:
– planifica, organizeaza si controleaza activitatile legate de transport;
– administreaza flota auto si bugetul alocat acesteia;
– coordoneaza si supravegheaza activitatea conducatorilor auto;
– stabileste necesarul de piese auto;
– reprezinta societatea in raporturile acesteia cu A.R.R., R.A.R. si Politia Rutiera;
– primeste si confirma comenzile de transport;
– programeaza rutele optime de transport;
– mentine relatia cu societatea de asigurare;

Managerul de transport trebuie sa obtina un certificat de pregatire profesionala de la A.R.R., certificat care se obtine in urma promovarii unui examen.

Fiecare dintre conducatorii auto angajati in firma trebuie sa posede un atestat de transport marfa sau persoane. La fel ca si in cazul managerului de transport, acest atestat de transport marfa sau persoane se obtine tot de la A.R.R. in urma promovarii unui examen.

Licenta de transport se obtine pe firma de transport si nu pe numele unei persoane anume.